آموزش استفاده از کتابخانه های گرافیکی ( graphics.h و winbgim.h ) در c++

برای استفاده از کتابخانه های گرافیکی در c++ نیاز است که ابتدا این کتابخانه ها را به پروژه ی خود اضافه کنیم اما این کار همیشه مشکلاتی را به همراه داشته.

در این آموزش ما قصد داریم روشی را معرفی کنیم تا بدون هیچ گونه دردسری بتوانیم از کتاب خانه های گرافیکی در برنامه نویسی خود استفاده کنیم.

تذکر
این آموزش مخصوص محیط توسعه مجتمع ++Dev c بوده و تمامی مراحل کار مخصوص این نرم افزار خواهد بود. لطفا برای استفاده از کتابخانه های گرافیکی از این نرم افزار استفاده کنید

برای شروع کار ابتدا فایل های مورد نیاز زیر را که شمال دو کتابخانه گرافیکی ، تمپلیت مخصوص پروژه های گرافیکی و دو مثال ساده است دانلود کنید.

دانلود فایل های مورد نیاز

بعد از دانلود فایل های مورد نیاز نوبت به قرار دادن فایل ها در مکان مناسب میرسد.

به مکانی که برنامه را نصب کردید بروید و دو فایل graphics.h و winbgim.h را در مسیر زیر کپی کنید

همچنین فایل libbgi.a را نیز در مسیر زیر کپی کنید

تا اینجا ی کار ما کتابخانه های مورد نیازمان را اضافه کرده ایم.حال نوبت میرسد به اضافه کردن تمپلیت مخصوص پروژه های گرافیکی در نرم افزار ++Dev C
دو فایل با نام های ConsoleApp_cpp_graph و ۶-ConsoleAppGraphics در فایل دانلودی قرار دارد مه باید آنها رو درون پوشه ی Templates نرم افزار کپی کنید.

کار تمام است. همچنین دو فایل نمونه برای هر دو کتابخانه درون فایل های مورد نیاز وجود دارد که شما میتوانید نحوه کار کتابخانه ها را ببینید.

 

بیایید باهم یک پروژه بسازیم

  • نرم افزار را اجرا کنید
  • از منوی File – New گزینه ی Project را انتخاب کنید
  • در قسمت Basic تمپلیت مخصوص پروژه های گرافیکی را انتخاب کنید (Console Graphics Application)
  • نام پروژه و مسیر مورد نظر خود را مشخص کنید
  • نوع کامپایلر را از فسمت نوار ابزار بر روی ۳۲ بیتی قرار دهید
  • کد های زیر را درون ادیتور کپی کنید
پس از کامپایل و اجرا نتیجه به صورت زیر خواهد بود

آموزش استفاده از کتابخانه های گرافیکی در c++

همچنین
سوالات و مشکلات خود را در مورد این آموزش از طریق نظرات با ما در میان بگذارید